Veronica persica Poir

Trädgårdsveronica



torsdag 18 mars 2010

Välkommen hem!

Här är jag, den lilla fyrbenta som ännu är utan namn. Igår kom jag till mitt nya hem. Resan gick bra. Satt halva vägen hem i Erikas knä och sedan i Johannas knä. Kissade inte på dem. Jag var så duktig.
Jag har nosat igenom hela nedervåningen, ätit och busat. Sedan somnade jag under köksbordet. Mycket nytt att utforska för en som jag, bara 8 veckor gammal.


Det mest intressanta är den tomma vedkorgen och en häst (ett gosedjur) som är så god att tugga på. Särskilt svansen. Denna matta i vardagsrummet gillar jag som synes.



Lillmatte Erika.
Lillmatte Johanna.


Husse Uffe.

Matte Vera.


Den stora tv:n gillar jag.
Min nya bädd blev skön när jag fick en liten handduk så jag kunde bädda. Klart man skall ha lakan!
Har både gjort 1 och 2 inne, men ingen blev arg för det. Det är nog för att jag är så liten och söt. Eller hur?
Imorse var jag uppe halv fem och väckte matte Vera. Då kissade jag ute. Åh vad duktig jag var.
Senare var jag duktig igen och både kissade och bajsade ute. Vi gick ända till vedboden. Mycket dofter här ute må ni tro. Nu ska jag sova en stund igen. Ser fram emot att träffas. Voff voff!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar