Veronica persica Poir

Trädgårdsveronica



tisdag 18 maj 2010

I morgon är en annan dag...

Efter en dag på kurs i Ergonomi var det riktigt skönt att få komma ut i friska och varma luften. Gjorde en räkpaj med avocado till - Mmm! Därefter en ljummen kvällspromenad med Pixie. Hon var trött efter en dag hos Dagmatte o Daghusse då hon fått busa med de fyrbenta kompisarna. Så då jag kom hem kom hon till dörren och hälsade. Sen åter till drömmarnas land. Nu är här livat - nu är hon pigg.

Ska nu beställa nya arbetsskor. Hade nyss Jobi på jobbet. Men då tyckte jag mina skor var okej. Två dagar senare gick de sönder. Så kan det va´. Så nu skall jag beställa nya.

Ser fram emot en ledig dag med lite fixande i växthuset. Skall sy skuggväv till taket. Sätta upp jalusier vid väggarna. Och däremellan tvätta fönster om vädret tillåter det.

Regnet på G här. Känns som åska i luften. Det tycker jag är - hör o häpna - mysigt. Oväder i lagom dos ger mig som trädgårdspysslare möjlighet till lite stunds vila. Älskar att hålla på och kan ju köra på lite för hårt. Men fick jag önska kan det få regna i natt och vara fint imorgon.

Imorgon är en annan dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar