Veronica persica Poir

Trädgårdsveronica



söndag 12 september 2010

Baciller...

Vaaaaa?!

Ja, det var ett tag sedan sist.
Här har varit sjukt mycket baciller.
Vad för inte höstens skolstart med sig? Och vad händer och sker inte vid kassan denna årstid?
Som kassörska får man vara med om mycket baciller.

Jag har till och från varit sjuk. Först tappade jag rösten och hostade.
Därefter magont. "Det är något som går nu."
Hoppas på bättring. För nu vill jag inte se mer tv-reklam som katten ovan. Fast den é ju bra gullig!

Här följer åter bilder som visar vad som hänt. Trots att man é sjuk så rullar dagarna på.


I växthuset är nästan all skörd plockad nu. Har städat och flyttat in utemöblerna.


Solrosorna bildar en skog utanför växthusets gavel.


Kaprifolen blommar.


Kärleksörten med.


Jag har själv snickrat ihop ett bord av gråa plank.
Till ben använde jag betongfundamenten från lekstugan.
Den stod på denna plats innan växthuset byggdes.




I helgen hade vi den första middagen i växthuset.
Det bjöds på Tacosoppa. Mmmm.

I början av sommaren var det regn och
vi hade inte en torr dag för att foga klart glasrutorna.
Så det regnade in lite granna.
Därefter har det varit för hett.

Men den som väntar på något gott...

Nu får utemöblerna stå kvar där inne så blir det fler
trevliga stunder.
Även i vinter. Har små värmefläktar så vi kan
vara där under kallare dagar.

Kanske Lucia-kaffe där. Tänk er alldeles frostiga rutor och ändå sitta ombonat.
Men nu är det Höst.

KRAM






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar