Veronica persica Poir

Trädgårdsveronica



fredag 15 oktober 2010

Wow, vilken vecka...

Har haft en mycket givande vecka på Hedemora Lärcentrum.
Jag har fått information om vad det innebär att vara Yrkesförare.
Både på Buss och Lastbil av olika typ.
Vi har fått börja uppdatera oss på B-kort.
Mycket bra.
För jisses vad mycket som hänt sedan jag fick mitt körkort.
Under gårdagen var vi på Brunnsjöberget.
Där fick vi prova på hinderbana, stavgång och cirkelträning.
Som chaufför är fysiken viktig.
Därefter fick vi lyssna på en föreläsare om kost.
Så sant det hon sa.
Kommande veckor skall vi på studiebesök vid olika åkerier, Bolidens gruva och Västanhede Trafik.
Vi skall få lyssna på fler föreläsningar också.
Vi jobbar bredvid de som om en månad är klara med sina CE-kort.
Trevligt och bra att få träffas och höra hur de haft det under sin utbildning.
Jag känner att jag gjort ett bra val, genom dessa 5 "Prova på"-veckor.
Om jag inte kommer vidare har jag i alla fall uppdaterat mitt B-kort.
Fördel då 16-åringen skall övningsköra.
Ser fram emot en ledig långhelg.
Ledig både Fredag kväll och hela helgen.
Har ju dessutom varit ledig varenda kväll denna vecka.
Känns lyxigt...
TREVLIG HELG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar