Veronica persica Poir

Trädgårdsveronica



onsdag 3 november 2010

Yrkesförare Lastbil

Här går veckorna fort. Vi har så kul på "Prova på"-utbildningen. Lediga imorgon. En föreläsning på Fredag. Sen är det bara nästa vecka kvar. Ansökan till den "riktiga" kursen som ger CE-kort skall vara inne på Fredag. Nästa vecka får vi veta om vi kommer in till den 6 December. Spännande. Hoppas...

Har varit ner i Bolidengruvan och åkt med en tjej som kört lastbil där i åtta år. Tufft, mörkt, 20-25 grader varmt, dammigt. Men ändå gillar hon sitt jobb. Den luften nere på 980 meter gjorde mig trött och tung i huvudet. Men intressant att få varit där. Går inte att beskriva. Måste upplevas.

Har idag varit på studiebesök vid Långdahls i Grådö. Med så många olika körningar har dem ett brett företag. Där skulle jag vilja praktisera. Har du som elev digitalt förarkort får du köra på deras turer. Yes! Ger ju så mycket mer än att sitta bredvid.

Jag har under dessa veckor mått så bra. Ätit riktigt och haft regelbundna raster. Det gör mycket. Genom en suverän lärare, trevliga och hjälpsamma elever och mycket intressanta föreläsningar har jag lärt mig otroligt mycket. Framförallt har jag nu klarat B-teorin. Så då får jag väl fortsätta köra personbil...hihi. Säkrare i trafiken med uppdatering. Det är bra. Borde alla få möjlighet till.

                                                                                     Man blir aldrig för gammal för att lära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar