Veronica persica Poir

Trädgårdsveronica



tisdag 13 april 2010

Vårstädat...





Nya lyktor till köksbordet från Åhléns.

Solen sken hela helgen men jag jobbade.
Solen sken även under Måndagen - YES!... så jag och Pixie var ute och vårstädade.


Mitt planteringsbord gjort av ett gammalt bakbord.




Efter kortsidan på de två symaskins-benen saknas ännu en lång bred bräda.
 Det blir mycket avlastningsyta. Och plats för krukor med grönt.

Pixie ser en fjäril.

Vattentunnorna utställda.



Matte - ska inte påskdunen bort nu?


På Design Online hittade jag detta
 insyns/sol-skydd med Pelargoner.
 De har fler vackra motiv.

Vid besök hos min moster hämtade jag hem denna lykta från Party Lite.
Kan monteras på vägg men står nu löst på vår golv-ljusstake gjord av skeppsvrak. Present av svärföräldrarna förra sommaren.

Slutligen. Har man valp går det åt mycket hushållspapper. Denna är av märket Torky.
Design Simon & Tomas.
Bara att rycka med sig i farten då det hänt en liten olycka av Pixie. Men det är inte ofta längre.
Ser fram emot mer vårpyssel idag. Ha de´!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar